קפה קפה גרנד: עם הפנים צפונה

והרי החדשות: בתום החופש הגדול, כאשר רשת קפה קפה תשיק תפריט חדש, הסניף בגרנד קניון יהפוך ככל הנראה לכשר ## נפגשתי עם מנהל הסניף, אבירם קזז, והשיחה גלשה לה אל המלחמה, אל ימי המילואים הרבים שהוא עושה, ואל החניך שלו שנהרג בעזה ## וכמובן - גם בנושא המהפך במטבח, ולא רק שם...

יורם מארק-רייך  

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת

מפחיד איך שהזמן רץ. סניף קפה קפה בגרנד קניון. בפעם האחרונה ביקרתי כאן ב-14-3-22. כמעט שנתיים וחצי חלפו. הבעלים הוא שאדי עלי מפקיעין, מאז אוקטובר 2021, לאחר שהזכיין הקודם, יואל צרויה, נהרג בתאונת אופנוע. 

אבירם קזז (33) עבד בסניף במשך כעשר שנים, כולל הפסקה שלקח לטובת הקמת עסק עצמאי, שהקורונה הקשתה עליו, והמלחמה השביתה אותו. לפחות, בינתיים. כל השנים הוא היה מאחורי הקלעים ועסק במגוון תפקידים. כיום הוא המנהל בפועל של המקום, ובתור שכזה הוא נמצא בפרונט. 


אבירם זיהה אותי בעת שחלפתי בגרנד קניון לפני כמה שבועות, עצר אותי וביקש שאבוא להתארח אצלו בקפה קפה. עניתי שיש מצב, אבל גם יש לי תנאי. אבירם חייך חיוך גדול ומיד הזדקרו שתיים מאצבעותיו, להוכיח לי שהוא מוכן ומזומן לרוקנרול. 

אז השבוע מילאתי את הבטחתי, ועצרתי אצלו לביקור. בית הקפה שינה את פניו לחלוטין מאז ביקורי הקודם. גם בחוץ וגם בפנים. בעקבות ביקורת קשה מצד משרד הבריאות, המסעדה עצרה פעילות למשך תקופה, במהלכה עברה שיפוץ טוטאלי, החלפת כל המיתקנים במטבח, וטיפול בכל הליקויים. בשבוע שעבר נערכה שם ביקורת פתע של משרד הבריאות, והם זכו בציון מדהים של 9 פלוס. 

התפריט הדיגיטלי מציע ארוחות בוקר, מנות ראשונות, מנות עיקריות, סלטים, פסטות, שקשוקות וכריכים, פיצות וטוסטים, ארוחות ילדים וקינוחים. 

בפעם הקודמת שהייתי כאן אכלתי פילה סלמון וזכרתי אותו לטובה. זוגתי הזמינה אז מוקפץ ביף ברוקולי, וגם היא היתה מרוצה מאוד. הפעם בכלל לא הגענו אל המנות העיקריות.  

בחרנו מהראשונות סלט קפרזה (46 ₪), חציל בלאדי (41 ₪), וגם סלט הבלקן (74 ₪), שמכיל קוביות טוסט מבייגל שומשום עם תערובת גבינות ופסטו על גבי תערובת ירקות וגבינת פטה מגורדת ממעל. 

לא לקחנו בחשבון שהמנות גדולות מאוד, וגם לא ניחשנו שהמלצרית תפתיע אותנו עם צ'ופר מאבירם בצורת פוקאצ'ה שנאפית בטאבון של המקום, ומוגשת עם מבחר מטבלים (חציל, טחינה, גווקמולה, זיתים, קוביות סלק ולאבאנה).  

ברור שלא התגברנו על כל הטוב הזה, ולמרות שאני לא פולני, לא קל לי לראות אוכל טעים שמפונה מהשולחן. 

אז לעיקריות לא הגענו, לצערי, אבל אבירם לא הסכים לוותר לנו גם על קינוח. הוא המליץ מאוד על הכנאפה מתוצרת עצמית שמגיעה עם גלידה. כנאפה אישית, אבל היא יכלה להספיק לשנינו בקלות.  

אלא שאני חובב מושבע של שוקולד, ובחרתי בסניקרס. כך הגיעו לשולחן שני קינוחים, שלמרות שהיו מצוינים נאכלו רק באופן חלקי. =המלצרית הנחמדה, שהגישה לנו את הקינוחים, היא תלמידת בי"ס ליאו בק, ויחד עם שתי חברותיה שממלצרות שם, הן מפונות מזה 9 חודשים משלומי בצפון הארץ. בתחילת החופש הגדול הן הגיעו לבקש עבודה, ואבירם מיד גייס אותן.  

אפרופו גיוס, אבירם עשה כבר 260 ימי מילואים מאז תחילת המלחמה. 200 הימים הראשונים עברו עליו בצפון, כאחראי לוגיסטיקה מטעם חיל הרפואה, ובשבועות האחרונים הוא מוצא זמן לקפוץ מדי פעם למסעדה. כמו כולם, גם הוא ממתין לפקודה. לבנון על הכוונת. 

ואגב, מאז שהוא במילואים הוא העלה על גופו 10 קילוגרמים עודפים. בהתחלה, הדודות הטובות מקריית שמונה היו שולחות להם אוכל בלי סוף, ואחרי שפינו את התושבים – מסעדות ובתי מלון מהסביבה דואגים להאכיל את החיילים. אנחנו משוחחים על המלחמה, ועל דברים שאי אפשר לפרסם כאן, והלב כואב. אבירם, שהיה מורה לשל"ח, איבד לאחרונה את אחד מחניכיו, שנהרג בעזה. בן יחיד לאמו היחידנית.  

ובמעבר חד, הסניף הזה של קפה קפה עומד להפוך לכשר אחרי החופש הגדול. אבירם: "זה לא מתוך מקום של הדתה או משהו כזה, אבל במילא אנחנו לא פתוחים בשבת, והרשת עובדת הרבה על שוברים, שאנשים מקבלים ממקומות העבודה או שוברי מתנה, ומי שאוכל כשר לא יכול לנצל אותם אצלנו. בקרוב ייצא תפריט רשתי חדש, ואנחנו ככל הנראה נהפוך אז לאחד הסניפים הכשרים שלה."   

כדאי לדעת / קפה קפה 

רשת קפה קפה הוקמה בשנת 2001 על ידי איש העסקים רונן נמני ובת זוגו מיקי טיל. הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב וכיום היא מונה מעל ל-160 סניפי בתי קפה בישראל וגם באירופה. זוהי כנראה הרשת הגדולה ביותר בארץ.   

+++   

שעות פעילות: ראשון-חמישי: 8:30-21:00, שישי: 7:30-15:00 שבת: סגור

לא כשר (בינתיים). 

משלוחים: תן ביס + וולט. 

טלפון: 04-8805539 

קפה קפה, גרנד קניון, חיפה