טאפה בר: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

קבלו את ה-TAPA BAR, מסעדת טאפאסים עם בר קוקטיילים מפואר, במעלה שד' בן גוריון במושבה הגרמנית, בצמוד למלון בוטניקה החדש ## עיצוב מרשים, צוות צעיר ודינמי, ומרפסות שמהן ניתן להשקיף אל הגנים הבהאים ## כשהתיירים יחזרו, המקום יהיה להיט, אבל גם לכם כדאי להכיר אותו  

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת

כאשר חבר טוב מזמין אותך למסעדה חדשה שהוא פתח בתקופה קשה זו - לא תלך?

הזמין - והגעתי.

הלוקיישן מטורף. וכבר אמר מי שאמר, שיש 3 תנאים חשובים להצלחה: לוקיישן, לוקיישן ולוקיישן.
המקום הכי יפה והכי מתויר בחיפה הוא הגנים הבהאים.

וממש למרגלותם, בשד' בן גוריון 50, ניצב מלון בוטניקה החדש, שלרגל המצב אינו פעיל כעת, אבל בצמוד אליו נפתחה טאפה בר: מסעדה עם בר קוקטיילים מפואר. ויש לה מרפסות רחבות שמשקיפות אל הגנים הבהאיים וגם אל שדרות בן גוריון, שבעצמו נחשב לרחוב הכי יפה של חיפה.

אילולא המלחמה, המקום היה אמור להיפתח כבר בדצמבר, בתקופה בה פוקדים את המושבה הגרמנית המוני תיירים, מהארץ ומחו"ל, והמסעדה היתה הופכת ללהיט מטורף.

אבל המצב בטטה, והבום הגדול התפספס. רק בתחילת ינואר נפתחה המסעדה להרצה, וכעת מוגש בה תפריט הרצה לא גדול, שאליו יתווספו מנות חדשות כל העת.

אנחנו הזמנו קרפצ'ו בקר (59 ש"ח), סלט ירוק (62 ש"ח) וסביצ'ה דג (68). הקרפצ'ו והדג היו מצוינים. את הסלט אהבתי פחות, אבל זוגתי נהנתה ממנו וחיסלה אותו לבדה.

חשבנו להסתפק בכך, אבל מנהל המסעדה, אדי דאו, שלח לנו לשולחן כמה צ'ופרים מהמטבח, חלקם מנות ספיישל שלא מופיעות בתפריט, ואשר הפכו את שהותנו שם לארוחה של ממש: תירס בגריל, פילה לברק על מצע אנטיפסטי, קוראסון סלמון ושני מולים עם גבינה שמוגשים בתוך צדפים.

אדי לא ויתר לנו גם על יין אדום (לזוגתי) ועל קוקטייל (לי), מה שהפך את הארוחה למושלמת.

אדי, 31, מנהל את המסעדה. מגיל 18 הוא בענף המסעדנות, כאשר את 8 השנים האחרונות הוא בילה מאחורי הבר, כך שבאופן טבעי הוא זה שבנה את תפריט האלכוהול, והוא זה שרוקח את מבחר הקוקטיילים. תגידו לו מה בערך אתם אוהבים, ותסמכו עליו שהוא יקלע לטעמכם.

ברור שהצטלמנו יחד, עם סימן ההיכר הקבוע של הרוקנרול והמטאל.

הערב ירד, וכבר התכוונו לעזוב, אבל אז הגיח לשם גם החבר הטוב שהזמין אותי, וישבנו איתו לשיחת רעים. תקופה קשה לענף המסעדנות, אבל Tapa Bar הוא מקום עם פוטנציאל מטורף, ומעוצב באופן מרשים. הצוות צעיר ודינמי, הבר מציע תפריט אלכוהולי עשיר, ותפריט האוכל מתגבש ומתרחב.

בעתיד, יוגשו בשעות הבוקר גם ארוחות בוקר. 

המסעדה שייכת לקבוצת יפה נוף 99, כמה אנשי עסקים שבבעלותם גם קפה ורדי ומסעדת דל מאר ברחוב יפה נוף על הכרמל.

הידעתם?

1. טאפאס הוא כינוי למנות קטנות המוגשות בספרד כחטיף לצד כוס יין או בירה. מתאבנים שכאלה, ובדרך כלל לקראת ערב או לילה. "טאפס בר" משמש בספרד למפגשים של חברים, בשעות שלאחר העבודה, שם הם יושבים בצוותא, צוחקים, מתווכחים, מרכלים ועושים שמח, תוך כדי שתיית בירה או יין, וחיסול מנות קטנות של טאפאסים שמוגשות לשולחן. אצלנו בישראל, כמובן לא מספקים במנות קטנות, ולכן גם הטאפאסים במסעדה בה ביקרתי הם די גדולים. 

2. משמעות המילה Tapa היא "מכסה". במקור נהגו להניח פיסת קלף או צלוחית על כוסות משקה, כדי למנוע מזבובים להתאבד לתוכו, ועם הזמן השתרש המנהג להניח על המכסה פיסת מזון קטנה. 

3. המילה "טאפאס", היא ברבים ומציינת כמה מנות. ביחיד יש לומר "טאפה". דוברי העברית משתמשים במילה "טאפאס" באופן שגוי גם ביחיד. אבל, בינינו, למי אכפת...   

שעות הפעילות: מ-12:00 עד חצות.

משלוחים: יתחילו בקרוב 

טלפון: 03-310-4535 

טאפה בר. שד' בן גוריון 50, המושבה הגרמנית, חיפה