יחסים 5:0 / אליקים כסלו / זמורה

יחסים 5:0 

אליקים כסלו / זמורה

אהבה ואינטימיות בעידן ה-AI. 

רובנו עדיין חוששים ממערכות יחסים היברידיות, כלומר כאלה המערבות בני אדם ורובוטים, או כל אמצעי טכנולוגי מתוחכם דומה. הספר שואל את השאלות הנוקבות ביותר: האם מערכות כאלה אפשריות בכלל? האם הן יכולות לעבוד? האם הן רצויות? ולמי הן מתאימות?   

הספר סוקר את מערכות היחסים לאורך ההיסטוריה האנושית, ובאמצעות תיאוריה מעמיקה ומחקרים עדכניים מציע דרכים לבחון את הצפוי לנו ולהיערך לקראת הרובוטים הרומנטיים. 

אליקים כסלו בוחן את האופן שבו טכנולוגיות חדשות משנות את מערכות היחסים האנושיות ולעיתים אף מחליפות אותן. ממשקי בינה מלאכותית יוצרים אינטראקציות עם בני אדם ומשפיעים על הרגשות האנושיים ועל החוויות האינטימיות שלהם. השינוי העמוק הזה, קובע כסלו, מסמן תחילתו של עידן חדש בהיסטוריה האנושית. 

הספר יצא לאור לראשונה בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד ב-2022, ונבחר להוביל את קטלוג ההוצאה בקטגוריית "מדע". הוא תורגם לכמה שפות, וכעת יוצא בעברית במהדורה מעודכנת ועם הקדמה מיוחדת לקורא הישראלי. 

ד"ר אליקים כסלו הוא מרצה בכיר בבית הספר למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית, מומחה בלימודי טכנולוגיה, זוגיות, בדידות ורווקות, ובעל טור קבוע בכתב העת Psychology Today, עם למעלה ממיליון וחצי קוראים. זהו ספרו השני בעברית, לאחר 'לישון באלכסון' (2019, מודן). 

335 עמ', 98 ₪.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.