ואלה הזוכים בפסטיבל חיפה הבינלאומי ה-34 להצגות ילדים

לא נשאיר אתכם במתח... ## אלה הזוכים: ההצגה 'לא כוחות', מופע תיאטרון הרחוב 'ספיקלס' ותהלוכת הרחוב 'הסבתות' ## הפסטיבל משך אליו למעלה מ-30,000 איש במהלך ימי החג ## רועי שגב, המנהל האומנותי של הפסטיבל: "פרסים זה נחמד, אך המנצחת הגדולה היא היצירה."

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

לא כוחות. צילום: ג'ראר אלון

עם תום הפסטיבל הבינלאומי ה-34 להצגות ילדים, נבחרו הזוכים בקטגוריות השונות. זה התקיים באירוע חגיגי שהתקיים בתיאטרון חיפה. הפסטיבל משך אליו למעלה מ-30,000 איש במהלך ימי החג, וזהו הישג לא מבוטל בתקופה זו כאשר הורים חוששים להתקהל עקב המצב הביטחוני, וכאשר מצב הרוח הלאומי שפוף ועצוב.

ההצגה 'לא כוחות' של המחזאי מתן גורן זכתה במקום הראשון. בקטגורית מופע תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח זכתה ההצגה 'ספיקלס' של דניאל זעפרני מישראל, ובקטגוריית תהלוכת הרחוב הטובה ביותר זכה המופע 'הסבתות' של תאטרון אייריש מאוסטרליה.

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-34 להצגות ילדים, שהתקיים בחול המועד פסח הציע למבקרים עשרות הצגות ילדים איכותיות ועשירות בתכנים, הפקות מקור מעולות ומופעי תיאטרון רחוב מרהיבים מהארץ ומחו"ל. על אף המלחמה ומעמדה הרעוע של מדינת ישראל בעיני העולם כיום, הגיעו נציגים ואמנים מ-7 מדינות שונות, ושבע הפקות מקור שיחקו בבכורה ארצית, ועמדו בלב הפסטיבל.

זאת, לצד עשרות הצגות ומופעים נפלאים לילדים ממיטב תיאטרוני הילדים בישראל, לרבות הצגות מוזיקליות, הצגה מונגשת, הצגות בשפה הערבית והצגות ייעודיות לגיל הרך. 

יונה יהב מעניק תעודות הוקרה. צילום: מיכה בריקמן

במהלך הפסטיבל התקיימו ארבעה אירועים מרגשים: 

1. אירוע הפתיחה החגיגי עם ההצגה הפותחת 'אבא סיפור', בו העניק ראש העיר יונה יהב תעודת הוקרה ליוצר והזמר מיקי גבריאלוב, ששיריו שזורים בהצגה. 

2. קבלת פנים למשלחות מחו"ל, בה העניק ראש העיר יונה יהב תעודות השתתפות לכל אמן שהגיע מחו"ל. 

3. הענקת תעודת הוקרה ליוצר והזמר שלמה גרוניך, שהלחין את המוזיקה בהצגה המוזיקלית 'מתן וארצות שאין כמותן'. 

4. ההצגה 'ספר הג'ונגל שלי', שחגגה בפסטיבל 200 הצגות.

ניצה בן צבי ושלמה גרוניך. צילום: מיכה בריקמן

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון ופסטיבל חיפה: "הזוכים הגדולים של הפסטיבל הם הילדים. הפסטיבל השנה הציב בפנינו אתגרים רבים ובזכות מסורת רבת השנים, הפסטיבל יצא לדרך עםהרבה אהבה ומשך אליו קהל רב, שבא להנות מתיאטרון במיטבו. אין ספק כי ההצגה והמופעים הזוכים ראויים, מקוריים, חכמים ומוצלחים. מברכת את כל המשתתפים והזוכים בפסטיבל. זכינו ליהנות השנה מהצגות ילדים איכותיות ומיוחדות בעלות ערך מוסף, ומסר חינוכי המשולב ביצירתיות אין קץ לילדים." 

רועי שגב, המנהל האומנותי של הפסטיבל: "ההצגות השנה היו טובות במיוחד, כך שלשופטים היתה עבודה לא קלה בתהליך הבחירה. פרסים זה נחמד, אך המנצחת הגדולה היא היצירה."