המשחק האנושי / משה הופמן + ארז יואלי / דביר

המשחק האנושי 

משה הופמן + ארז יואלי / דביר

על כוחה המפתיע של תורת המשחקים להסביר התנהגויות של בני אדם. 

למה אנחנו כמו שאנחנו?  

קיראו את 'המשחק האנושי' ותבינו שיש נוסחה שמסבירה למה.  

אם תבינו את הנוסחה, תבינו את עצמכם.

תורת המשחקים היא ארגז כלים מתמטי שמסייע לנו להבין כיצד בני אדם פועלים בעולם, וגם כיצד פועלות חברות, מדינות, עמותות, תנועות בזירות מורכבות. ארגז הכלים הזה יושם בהצלחה בשדות פעולה רבים. הוא משמש בתכנון וביצוע עסקאות, בניסוח חוקים, ובעיצוב אסטרטגיה של גנרלים ומדינאים. 

הספר מוסיף נדבך מרתק לתורת המשחקים: הוא מסביר באמצעותה את התפתחות המעשים והאמונות של בני אדם. ב'המשחק האנושי', תשתמשו בדילמת האסיר, במשחק נץ יונה, בשיווי משקל נאש, בענישה מידי צד שלישי, בשחקנים סוררים, באמונות מסדר גבוה — ובקיצור, במודלים של תורת המשחקים — כדי להבין המון דברים מהמון סוגים: למה פרפרים תופסים מקום בשמש, למה ליצחק פרלמן כדאי לנגן בכינור, איך פועל הקוד האתי של פושעים מסוכנים, למה מרגרט תאצ׳ר שלחה צבא בריטי לאיי פוקלנד. 

בדרך להבנת הדברים האלה, תתקלו באינואיטים שבונים איגלו, בגיבורות הספרותיות של ג׳יין אוסטין, בירי רקטות בישראל, בקרבות ירי של חוואים באמריקה, בכדורסלן מייקל ג׳ורדן, במאפיונר הטלוויזיוני טוני סופראנו. כל אלה יעזרו לכם לראות כיצד ניתן להסביר פעולות ואמונות של בני אדם בדרכים מתוחכמות, שאינן גלויות לעין. 

משה הופמן הוא מרצה באוניברסיטת הרווארד. במחקרו משתמש הופמן במודלים וניסויים כדי לפענח את התפקיד החבוי של תמריצים בעיצוב התנהגות, העדפות ואידאולוגיות של בני אדם. הופמן בעל דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. 

ארז יואלי הוא חוקר באוניברסיטת MIT ומרצה באוניברסיטת הרווארד. יואלי עובד עם ממשלות, עמותות וחברות כדי ליישם לקחים ממדעי חברה על מנת להתמודד עם אתגרים כמו חיסכון באנרגיה, מניעת מחלות וקידום פילנתרופיה. יואלי בעל דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. 

272 עמ', 98 ₪.